Mapa¶
Za pomocą mapy możemy tworzyć pary typu (klucz, wartość) i zapamiętywać je w zbiorze, w którym klucze są unikalne. W innych językach programowania ten typ struktury nazywany jest często słownikiem (ang. dictionary).
Biblioteka¶
Mapa znajduje się w bibliotece map.
Implementacja - przykłady¶
Utworzenie pustej mapy¶
Tworzymy pustą mapę, w której klucze będą tekstami, a wartości będą liczbami całkowitymi.
Dodajemy element do mapy¶
Aby dodać nową parę (klucz, wartość) do mapy wystarczy przypisać wartość do klucza. W ten sam sposób możemy także zmienić dotychczasową wartość, jeżeli klucz już istniał w mapie.
Odczytanie elementu z mapy¶
Aby odczytać wartość przypisaną do klucza używamy notacji nawiasów kwadratowych.
Odczytanie nieistniejącego klucza¶
Jeżeli spróbujemy odczytać klucz, którego nie ma w mapie, to zostanie on automatycznie dodany, a przypisana do niego wartość będzie wartością domyślną dla typu wartości. Np. dla typu int wartość domyślna to 0.